tisdag 17 april 2012

rättegången..

rättegången mot breivik satte igång igår. hann följa lite innan jag fick åka till jobbet.. helt galet. gt/expressen var de enda som inte cencurerade uppräknandet av alla döda och skadade personer. sjukt bra tycker jag! så jag sitter slaviskt framför gts livesändning. dock fick de ju inte sända hans egna lilla tal som han ville hålla, men de hade ändå en kille som förklarade nästan allt han sa. tror han hade förberett 12 sidor med bara rent skitsnack som ingen vill höra. helt galet att killen fick läsa upp allt.

och igår, det var skrämmande. han rörde inte en min när dom läste upp alla namnen. kanske flinade lite då och då, men inget mer förutom när hans egna film kom upp. då grät han det svinet.. alla dessa barn.. 12-17 åringar var de flesta.. barn för tusan!! det är så skrämmande så man kan inte riktigt ta det till sig känner jag.. nu börjar snart rättegången igen. 10 veckor lång är den.. minst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar